Röviden a fizioterápiáról

A fizioterápia ősidők óta jelen van a gyógyászatban.

A szó görög eredete fizikális, vagyis a természetben jelen lévő energiákkal történő gyógyítást jelent. A fizioterápia egy komplex egységként értelmezhető, egyes ágainak alkalmazása a betegség jellegétől függ, annak különböző szakaszaiban beszélhetünk megelőző, gyógyító vagy rehabilitációs kezelésről. A fizioterápiában  használatos módszerek nagyon sokrétűek. Ezen belül a gyógytornában is több, különböző betegségre és problémára speciálisan kifejlesztett technika létezik, mint pl.: Mckenzie, Schrot terápia, manuálterápia, különböző gerinctornák stb…

A másik fő ágazat a fizikoterápia, mely a fizikai energiákat hasznosítja. Ide soroljuk az elektro-, foto-, hydro-, termo- és mechanoterápiás eljárásokat. Mindezekben közös az inger jelleg, amely a szervezetben elindítja az öngyógyító folyamatokat, stimulálja a szervezetet, annak működését a helyes irányba hangolja.  A fizikoterápia eszköztára rohamosan fejlődik, a klasszikus megoldásoktól kezdve újabbnál újabb lehetőségek állnak rendelkezésünkre. Jelenleg a leginkább használt megoldások, melyekhez fizioterápiás készülékek segítségét vesszük igénybe:

• Ultrahangterápia
  • Elektroterápia alacsony és középfrekvencia sávban, esetenként vákuummal kiegészítve
  • Elektroterápia magasfrekvencia sávban: mágnesterápia, rövidhullám, mikrohullám, rádiófrekvencia
  • Lökéshullám-terápia
  • Lézerterápia
  • Krioterápia
  • BEMER terápia

A készülékek adta segítség az esetek többségében a kóros tünetek kezelését jelenti, például helyi anyagcsere vagy vérkeringés csökkenése, az idegi ingerelhetőség csökkenése, fokozottabb izomtónus-görcsös állapot, merev kötőszövet, duzzanat, gyulladások adott területen, ízületi mozgáspálya beszűkülés, fájdalmak.

A fizioterápia legjelentősebb hatásai a fájdalom csökkentésében, vérbőség fokozásban, gyulladáscsökkentésben, az izmok erősítésében és relaxációjában, a mozgáskoordináció javulásában és egyéb specifikus hatásokban mutatkozik meg.

Nálunk a mai orvoslásban használatos fizikoterápiás kezelések szinte teljes tárházát igénybe tudják venni. Egészségcentrumunkban a lehető legmodernebb és legbiztonságosabb gépek állnak rendelkezésre, komoly szakmai tudással és gyakorlattal rendelkező fizikoterápiás asszisztens, gyógytornász, gyógy és sportmasszőr dolgozik az Ön egészségéért.